[BSD] pf sniff

igabor stageline at gmail.com
2011. Május. 31., K, 19:31:04 CEST

Igen, pont ezt mondta a srác is az előadáson, hogy úgy csinál a támadó
mintha ő volna a szolgáltató routere és gw ként lopja az adatot. Nem csak
SSL bibi hanem lelogolja - mivel ő a gw - a teljes forgalmat.

A kérdés továbbra is nyitott. Lehet-e tűzfallal (PF) ellene védekezni,
aktuális a kérdés, hiszen jön 3.-án az ipv6 bekapcsolás az adatparkosoknak
és ha nincs rendesen tűzfalazva (ipv4-es fal nem jó) akkor az csöcs.

Sajnos az ember nem választhatja meg kiket kötnek a router mögé, abba a
switchbe ahol mi vagyunk, ezért Mohácsi úr féle megoldások nem játszanak,
bár neki nyilván saját rack szekrényei vannak saját network-el, és szabadon
ő dönti el ki az akit megtűr : )