[BSD] valtozo nevu valtozo

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2011. Május. 27., P, 10:42:57 CEST

Andras POTOCZKY írta:

> sziasztok
>
> Regota uzemel egy scriptem FreeBSD alatt es ez kis modositassal mukodott
> linuxokon is, de most valamiert nem megy.
>
> Ennek a FreeBSD alatt jol mukodo sornak mi a linux helyes megfeleloje?
>
> if [ `eval echo $"$var"` = "YES" ]; then
>
> eddig a kovetkezot hasznaltam:
>
>   if [ ${!var} = "YES" ]; then
>
> es emlekeim szerint ez jo volt, de most megis hibat ad ra. Nincs a ${!var}
> valtozoban semmi es ertelem szeruen a semmi nem lesz egyenloe a YES-el.

Replaced megjegyzéséhez egy apró kiegészítés:

a bash-only ${!var} megoldás helyett miért nem használod Linuxon is a minden
sh-szintaxisú shellben működő változatot, amit a FreeBSD-s verzióhoz írtál?
Csak mert az működne bash-sal is, a FreeBSD sh-jával is, Debian-féle
dash-sal, akárhol elérhető ash-val, stb. Legalábbis tudtommal az eval, meg
az echo, az if és [ parancsok ezek mindegyikében léteznek.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >