[BSD] Hogyan legyen 256 szinu terminalom?

Ádám Szilveszter szilveszter.adam at gmail.com
2011. Jún. 30., Cs, 21:20:07 CEST

2011/6/30 SZTANKAY Zsolt <stan at mail.datanet.hu>:
> Sikerult megoldani. A legfobb tanulsag, Use the ports Luke. A ports
> devel/ncurses-t felpakoltam 256 szinnel forditva (make config),
> ujraforditottam az alkalmazast es megy xterm-256color TERM
> beallitassal. A screen-hez a screenrc-be ez a harom sor kerult bele:
>
> term xterm-256color
> termcap xterm-256color 'Co#256:AB=\E[48;5;%dm:AF=\E[38;5;%dm'
> terminfo xterm-256color 'Co#256:AB=\E[48;5;%dm:AF=\E[38;5;%dm'
>
> Azota screen alol hasznalom a 256 szinben tundoklo programot. Az
> elinks elbol felismerte es kezeli a 256 szint, pompas.

Na, ennek örülök :-) Ilyen dolgokban mindig szeretem, ha kiderül, hogy
tévedtem. Akkor megint megtudtunk valamit, nevezetesen azt, hogy a
konkrét esetben tényleg csak az ncurses volt az akadály.

> Ami erdekes lesz, hogy amit ports-okat forditottam, mivel a
> rendszerben levo ncurses-t hasznalja, a fuggosegi listaban nem fogom
> latni az ncurses-t, igy szepen vegig kell nezni ldd-vel mi hasznal
> ncurses lib-et es ujra forditani.

Igen, ez egy kicsit keményebb dió. De próbáld meg azt, hogy az
/etc/make.conf-ba beleírod ezt:

WITH_NCURSES_PORT=yes

én személy szerint egy portot használtam, ahol ez a lehetőség biztosan
működött (mail/mutt-devel) de elvileg minden olyan port figyelembe
kellene, hogy vegye, amelyiknek a Makefile-jában a USE_NCURSES=yes sor
bennevan.

Hátha így megint egy lépéssel előrébb leszel. :-)