[BSD] Hogyan legyen 256 szinu terminalom?

Ádám Szilveszter szilveszter.adam at gmail.com
2011. Jún. 29., Sze, 22:29:24 CEST

Szia!

2011/6/29 SZTANKAY Zsolt <stan at mail.datanet.hu>:
> Koszi, de nalam a FreeBSD gepen nincs egyaltalan X, szerver a lelkem,
> hanem Windows alol PuTTY-tyal akarom hasznalni a 256 szinu terminalt.
> Roviden, nalam nincs telepitve az xterm, az nem szol ebbe bele.
>
> Azota asok tovabb a neten, de megoldas eddig nincs, viszont ha jol
> sejtem a screen alatt tovabbi viccek lesznek a 256 szinnel...

Nem akarok hülyeséget beleszólni, de szerintem a 8.2-es
alapértelmezett terminál típusa a "sima" virtuális terminálokon a
syscons (cons25*), nem az xterm. Az pedig teljesen biztosan nem tud
256 színt, akkor se, ha a TERM változót átállítod. A 9.x-ben már xterm
az alapértelmezett TERM konzolon is, de szerintem az se tud 256 színt.
(bár nem próbáltam) Úgyhogy a tuti valóban az, hogy az "igazi"
xterm-et lehet 256 szín támogatással fordítani, meg persze sok más
term. emulátor progit is.

Aztán ha azóta változott valami, akkor majd úgyis megírja más :-)