[BSD] Wifi beállítása

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2011. Jan. 20., Cs, 20:40:02 CET

Szia!

Thu, 20 Jan 2011 14:34:44 +0100 -n
Laszlo Levai <laszlo.lev.levai at gmail.com> írta:

> Sziasztok!
>
> A segítségeteket kérem wifi belövésében. Az os: FreeBSD8.2 driver bwi,
> amelyet bootoláskor tölt be a rendszer.
> Amivel eddig próbálkoztam:
> $ ifconfig wlan create wlandev bwi0 up

gondolom ifconfig wlan0, bár nem tudom ha így próbáálod, mit jelent :-)

> $ wpa_supplicant -i wlan0 -c /etc/wpa_supplicant.conf  -Dwired -dd

Ez szerintem majdnem jó. Amin változtatni kéne:

-Dbsd - ha natív driverrel szólítod meg - ez a név alapján gyanús
-Dndis - ha az NDISulator-t használod

(Az csak az én véleményem, hogy a kézi ifconfig + wpa_supplicant
helyett talán egyszerűbb betenni az:
wlans_bwi0="wlan0"
ifconfig_wlan0="WPA DHCP"

sorokat a /etc/rc.conf -ba - persze feltételezve, hogy utána DHCP-t
szeretnél a wifin.)

> EAPOL: txStart
> WPA: drop TX EAPOL in non-IEEE 802.1X mode (type=1 len=0)
> ^CCTRL-EVENT-TERMINATING - signal 2 received

Ez itt gondolom az, hogy nyomtál egy Ctrl-C -t, ugye?

> Removing interface wlan0
> State: ASSOCIATED -> DISCONNECTED
> No keys have been configured - skip key clearing

Fenti két sor szerint én arra tippelek, hogy valamiért a jelszó
beállítás nem OK.

> A wpa_supplicant.conf tartalma:
> ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
> ctrl_interface_group=wheel
> eapol_version=1
> ap_scan=1
>
> network={
> 	ssid="HALOZAT"
> 	proto=RSN
> 	scan_ssid=1
> 	key_mgmt=WPA-PSK
> 	pairwise=CCMP TKIP
> 	group=CCMP TKIP
> 	psk="ASCIIJELSZO"
> }

Ehhez csak annyit, hogy WPA2-t használok, ennek ellenére a network
szekcióban csak ennyi áll:

ssid
bssid
scan_ssid
psk
priority

se proto, se key_mgmt nincs beállítva, de ennek ellenére szépen megy.
Anno teszteltem WEP, WPA, WPA2 beállítással is, de bőven elég volt az
ssid és a jelszó. (Persze jelszó nélküli környezetben is teszteltem, no
az volt az egyetlen, amihez tartozó network szekcióban van key_mgmt, az
viszont NONE értékkel.) Ez a konfig egyaránt működik natív driveres
(wpi) és NDISulatoros wifis laptoppal is. Speciel a fentiek alapján
neked még a scan_ssid sem kell, mert ez csak akkor kell, a nincs
ssid-szórás, de akkor meg kell a bssid sor - mint nálam. Ezzel a
konfiggal ment/megy 8.1-en, és 8.2-rc2-n

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
#