[BSD] init sorrend

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2010. Sze. 9., Cs, 23:32:09 CEST

Szia!

> A wpasupplicant-os a homoeserverem, igy barmeddig raer :) De ha a
> syncdhcp az otleted, azt ismerem es valoban mukodik, de en statikus
> cimet akarok (egy ios-os cisco doboz adja az ip cimeket, azon is be
> tudnam allitani, de abban nincs kihivas :)

Sajnos turkálnod kell. Megnéztem a netbook-ot, és tényleg a syncdhcp
volt amire gondoltam.

> Nem tudom, ez a bsd style init egyik generalis problemaja, amig nincs
> valami altalanos megoldas, amivel ellenorizni lehet, hogy mukodnek-e,
> vagy sem a daemonok, addig minden csak turkalas. Nem mintha nehez
> lenne kiboviteni ugy az rc scripteket, hogy legyen egy hook, amiben
> meghivja a csomagok altal felrakott, csomagspecifikus ellenorzo kodot.

Rémlik, hogy ilyen lehetőség van (esetleg csak bizonyos progik
indítóihoz?) Aztán némi böngészéssel azt látom, hogy ahhoz a scriptet
magát úgy kell megírni (az rc-be kell valami extra_commands parancs).
Ellenben az amd futtatóját olvasgatva azt is látom, hogy ott pl. van
valami kierőszakolt force_depend, illetve forcestatus lehetőség, érdemes
lehetne ezt beleépíteni a problémás program(ok)ba.

Illetve, belenéztem egy mysql-server indítóscriptbe is (hamár), és azt
találtam, hogy abban gyárilag van egy indítás utáni késleltetés. Sajnos
nem tökéletes, mert fixen 15 sec, de

a) ezt legalább át lehet írni
b) és lehet ezek után egy feature request-tel kérni, hogy mondjuk a
mysql_timeout változó segítségével lehessen rc.conf-ból változtatni, ha
valaki olyan gépen indítja, amelyiken az alap 15 sec kevés.

/etc/local/etc/rc.d/mysql-server -ben, a mysql_poststart() rutin
(5.1.49-es mysql-hez van egyébként)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh