[BSD] TIMEOUT - WRITE_DMA és calcru: runtime went backwards

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Okt. 22., P, 15:07:07 CEST

On 2010.10.22. 12:13, Schneider Tamás wrote:
> FreeBSD 8.1-RELEASE #1 i386
> A rendszer egy t-system-es virtuális szerveren fut, az utóbbi időben
> naponta 1-2 alkalommal ezt írogatja:
>

> Mivel csak az utóbbi időben kezdte, így arra gondolok, hogy valami
> "hardver" oldali gubanc van.
> Ha a WRITE_DMA TIMEOUT nem lenne, akkor esetleg gondolhatnám azt,
> hogy az ntpd miatt van, így viszont úgy tűnik, mintha egyszerűen
> megállna minden.

Nem, ezt akkor csinalja, amikor valami fakezu ntp helyett siman
visszaallitja a cluster orajat (az ntp a masodpercek hosszat
valtoztatja, csak bigstep eseten allitja at az orat), amin a te
virtualis geped fut, esetleg olyan nodera migralodott a virtualis
szervered, aminek nincs szinkronban az oraja.

> Kérdéseim:
>   Jól gondolom, hogy ez "hardver" probléma?

Nem, nincs is hardwared :) Igen, a hardwareutanzat uzemeltetoje a hunyo.
>   Okozhat-e ez gondot?

Elvetve, mert ha nem kezeli jol azt, hogy pl a dma-zas vege korabbra
kerul, mint az kezdete, az eleg nyakatekert hibakat tud okozni.

>   Szükséges-e a szolgáltatóval hadakozni, vagy keressek-e valami más
> megoldást?

Eloszor szerintem szolgaltatot kellene keresni, a tsystem-et nem fogod
tudni normalis munkamoralra szoktatni. Nem tudom, mit es mennyiert
berelsz, de ha ez alapjan:
http://www.t-systems.hu/virtualoso_portal/virtualoso_szolgaltatasok/virtualoso_server/virtualoso_server,
akkor a plus teljesitmenyenek negyszereset adjak pl a serverloft-nal 80
euroert, dedikalt vason (hw supporttal egyutt).

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>