[BSD] ppp kapcsolat pannonhoz nem megy

Kúti Zsolt kuti.zsolt at prolan.hu
2010. Május. 28., P, 14:34:41 CEST

Fri, 28 May 2010 11:49:43 +0200 -n
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu> írta:

>                                         ^^^^^^

> novj, novjccomp kapcsolok az options-ba

> Ezt nem ertem, de nem baj.

> noipdefault az options-ba

> Arra gondolsz, ami elott ez all?
>
>   #
>   # edit the next three lines and replace the items in caps with
>   # the values which have been assigned by your ISP.
>   #
>
> :)
> Szerintem neked a ppp kliens kornyeken kellene inkabb kutakodnod.
>
> http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/ppp.html

Kis félreértés van és erre csak most jövök rá.
8.1 (és gondolom 8.0) alatt már nincs pppd
$ ll /usr/sbin/pppd
ls: /usr/sbin/pppd: No such file or directory
$ whereis pppd
pppd:

Van viszont kernel és user ppp, ez utóbbit nyúzom. A beállításokat (pl.
set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.255) pedig a
/etc/ppp/ppp.conf-ba írom.

Beírtam a disable vjcomp utasítást (kézi lejátszásnál), de nincs hatása.
Kipróbáltam, h a kapcsolódás előtt adom meg neki ezt:
set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.255
Ekkor megint 10.0.0.1 ezt küldözgeti fel.

Mindezt azért csinálom, mert ezt írja a handbook:
27.2.1.2.2 PPP and Dynamic IP Addresses

If your service provider does not assign static IP addresses, ppp can
be configured to negotiate the local and remote addresses. This is done
by “guessing” an IP address and allowing ppp to set it up correctly
using the IP Configuration Protocol (IPCP) after connecting. The
ppp.conf configuration is the same as PPP and Static IP Addresses, with
the following change:
set ifaddr 10.0.0.1/0 10.0.0.2/0 255.255.255.255

Lehet, h itt van valami szolgáltató specifikus és nem ez kell?

És igen!
Még figyelmesebben elolvasva, az előző példára utalva írja:
The last argument (0.0.0.0) tells PPP to start negotiations using
address 0.0.0.0 rather than 10.0.0.1 and is necessary for some ISPs. Do
not use 0.0.0.0 as the first argument to set ifaddr as it prevents PPP
from setting up an initial route in -auto mode.

Ezt hozzátéve megkapom a 3 PPP-t és a tunX-nek is lesz végre IP címe.

Köszi!
Zsolt