[BSD] ZFS problémák

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Május. 25., K, 19:27:52 CEST

On Tue, 25 May 2010 18:18:33 +0200, Laszlo Levai
<laszlo.lev.levai at gmail.com> wrote:
> Csak úgy poénból: elolvastam amit írtál, de ha már segíteni akarsz
> akkor kérlek ne írj olyat, hogy "Amugy nem fagy le, nezd a konzolt a
> szemeddel."

Nem olvastad el. Leirtam, hogy nezd a konzolt, mert oda irja a
hibauzenetet, mert nem tud logolni, es azt is, miert. Azt is irtam, hogy
nezd meg, valoban beallitja-e a memory limitet, mert nekem vannak ellenkezo
tapasztalataim (tudom, hogy a dokumentacioban is M szerepel, igy nem
kizart, hogy en szurtam el valamit, de egy sysctl | grep par masodperc
csak), de azt biztosan nem irtam, hogy torold ki es futtasd a default
valueval, amit minden dokumentacio ellenjavall.

> Linux levlistákon írják a nagyarcú bittudorok, hogy "neked
> nem való ez, meg az, hülye vagy hozzá, stb.". Segítséget kértem és nem
> véleményt.

Segitseget is kaptal a mail kozepen, upgradelni kellene, es egy modszert
is irtam, ami nalam mukodott (megkerestem a linket is neked:
http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/cvsup.html); sot
listaarchivumot olvasni sem kuldtelek el, pedig mar szerepelt benne (es meg
csak nem is en irtam), hogy zfs (plane ufs+zfs) eseten ajanlott az update.
A maradek pedig jotanacs volt, ha minimalisan sem melyedsz bele a rendszer
mukodesebe, akkor nem fogod tudni helyesen ertelmezni a produkalt
jelensegeket. Ha a 3 diszkbol egy hibazik/kiesik raidz eseten (ami majdnem
raid5) az semmilyen iras/olvasasi hibat nem okoz. Ha valami gond van a
diszkkel, az eloszor a zpool status-ban fog megjelenni, mert noni kezdenek
a szamlalok (mar a tul hosszu ideig tarto io is noveli a countereket),
aztan kidobja a tombbol a beteget. A smart mukodese transzparens,
legalabbis a badblock relokacio teren, ha mar odaig fajul, hogy jol
hallhatoan kattog a diszk, azon mar semmilyen smart nem segit; de addig mar
regen ott kellene lennie a daily mailben, hogy nem ok a diszk, telepiteskor
uzeni is, hogy:

less /usr/ports/sysutils/smartmontools/files/pkg-message.in
To include drive health information in your daily status reports,
add a line like the following to /etc/periodic.conf:
        daily_status_smart_devices="/dev/ad0 /dev/da0"
substituting the appropriate device names for your SMART-capable disks.

Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>