[BSD] elso freebsd 8.0 telepites

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2010. Már. 7., V, 06:57:43 CET

Szia!

On Sat, Mar 06, 2010 at 05:05:09PM +0100, Istvan Galgand wrote:
> Megbocsássatok, első BSD próbálkozásom, két kérdésre válaszolnátok?

Szerintem ebben semmi baj nincs, üdvözlet a fedélzeten!

> 1. Tárgybani distrib. ports-ból szépen feltettem mc-t, fetchmail-t, stb. De folytattam a
>    gnome2-vel, ami nem fordult le kb. 8 óra alatt (nem is tudtam folyamatosan a gép mellett
>    lenni) és megszakítottam Ctrl-C-vel. Ha a gnome2 könyvtárban újra kiadom a make install
>    clean parancsot, gond nélkül folytatódik a telepítés? Remélem, igen. Ha nem, mi ilyen
>    esetben a követendő eljárás?

Igen, nyugodtan kiadhatod újra és akkor folytatni fogja.

> 2. Mivel a manual szerint esetleg elavult lehet a ports fa, nem telepítettem az install
>    dvd-ről, hanem telepítés után portsnap fetch/extract következett. Nem teljesen értem a
>    portsnap update használatát. Milyen gyakran javasolt használni? Ez lefordítja a frissített
>    alkalmazásokat, vagy ellenőrzés után (pkg_version -v) egyenként nekem kell újból lefordítanom
>    a nálam telepített és időközben frissült portokat?

Nem, ezzel a lépéssel még csak a ports fában lévő elemek frissülnek. Ezt
követően még rád vár a feladat, hogy a változott portokat
újrafordíttasd vagy az új változat bináris csomagját feltedd.

Erre - ahogy már a többiek is javasolták - a legjobb valamilyen
segédprogramot használni, a két elterjedt a portupgrade és a portmaster,
mindkettő jó és ajánlható. A rendszerességről annyit, hogy nyilván nem
kell mindennap, de szerintem azért úgy hetente érdemes, mert különben
nagyon sok változtatás gyűlhet össze, és akkor tényleg sokáig fog
tartani amíg végigér.

Sok sikert a FreeBSD-vel és neked is kellemes délutánt!

BSD: An Operating System, Not a Religion.