[BSD] ipv6 kikapcs

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2010. Már. 3., Sze, 18:05:21 CET

On Wed, 3 Mar 2010, Gabor HALASZ wrote:

> Most konkretat nem tudok, de minden os-ben volt mar ipv6 specifikus luk, es
> nyilvan lesz majd sok uj is. Ami meg nincs, az nem romlik el/lyukad ki.

Ez ellen a kernelbol valo kikonfiguralas segit. A userland programokban
legfeljebb az ACL-ek kornyeken lehet problema.

> Miert lennenek? A fizetokepes keresletnek van ipv4 addresse, akiknek meg nem
> jut (majd egyszer, mert kb olyan annyit hallottam mar, hogy mindjart elfogy,
> mint a vilagvege joslatot), azok ugyis olyan periferialis teruletei lesznek a
> vilagnak, akik miatt egyetlen szolgaltato sem mozdul.

Mindjart elfogy?  Dontsd el. A Regionalis Internet Registry-k nem fognak
tudni adni globalis IPv4 prefixet. Utanna a LIR (ISP)-k nem fognak tudni
globalis IPv6 cimet osztani.
http://www.potaroo.net/tools/ipv4/

Nem lesz vilagvege, csak dragabb lesz IP szolgaltatast nyujtani, mert meg
kell venni az IPv4 cimet....

Vilagnak lesznek periferialis teruletei?: India, Kina, Afrika. Gondolj
bele, egyebkent te sem szeretned, ha egy Japan azt mondana, hogy
Magyarorszag valahol a periferian van....

> Erosen beagyazott technologiat nem konnyu levaltani (lasd m$ stilusu desktop,
> smtp, stb...), plane olyannal, aminek csak uzleti motivacioi vannak,
> gyakorlati haszna (plane a felhsznalok szempontjabol) semmi nincsen.

M$ eleg eroteljesen tamogatja az IPv6-ot mert olyan technologiat ad,
amivel egyszerubb bizonyos szolgaltatasokat megcsinalni... A
felhasznaloknak nem kell eszrevennie, hogy IPv6-ot hasznalnak, sot az a
baj, ha eszreveszik.....

Udv:
 	Mohacsi Janos