[BSD] boot0cfg kérdés

Bukuli Norbert bukuli.norbert at gmail.com
2010. Jún. 5., Szo, 13:43:14 CEST

Tisztelt Listatagok!

Kezdő vagyok FreeBSD területén. Ez következő kérdésemből is ki fog derülni:

Telepítés után problémáim akadtak a bootloaderekkel.
Számítógépemben 2 HDD van. Következő képpen néznek ki:

/dev/ad1:
s1: Linux
s2: Linux swap
s3: Linux
s4: LVM

/dev/ad3:
s1: windows
s2: freebsd
s3: windows

Az ad1 HDD-n egy gentoo van, s1-es slice-án van a gentoo rendszer
/boot-ja. Korábban ennek a HDD-nek a master boot recordjából futó
grubban indítottam az ad3s1-en található windowst is.
Azt szerettem volna elérni, hogy az ad3 HDD önnállóan is tudja
bootolni mind a windowst mind a FreeBSD-t, ezért FreeBSD telepítés
közben kértem, hogy települjön a bootloader.
A helyzet jelenleg a következő:
1.) Ha a BIOS-tól azt kérem, hogy az ad3-ról induljon a gép, a
bootloader szépen elindul, viszont nem tudom csak a FreeBSD-t
bootolni, a windows nem. Erre van valamilyen ötletetek, hogy miért
lehet? Lehet, hogy valamilyen hiba folytán az ad3s1 SBR-je
felülíródott? Lehet ezt valahogyan ellenőrizni? Esetleg a boot0cfg-vel
kellene valamilyen boot paramétert átadni a windows loaderének?

2.) Az ad1-en található grubot a kézikönyv alapján konfiguráltam a
következő módon:

title FreeBSD
root (hd1,2,a)
kernel /boot/loader

Viszont a grub nem akarja olvasni az UFS fájlrendszert. Van valamilyen
ötletetek, hogy mit lehet tenni? Esetleg a grub fordítása közben
valamilyen exta opciót meg kellene adnom?

Előre is köszönöm a válaszokat!
--
Üdvözlettel:
Bukuli Norbert