[BSD] freebsd 8.0

Szabolcs Tóth speeedfire at gmail.com
2010. Jan. 13., Sze, 23:32:21 CET

üdv!

A napokban úgy döntöttem h elkezdek megismerkedni a freebsd-vel, eddig
nagyon sok jót hallottam róla, de nem volt szerencsém még kipróbálni.
A linux disztribúciókkal már egy ideje foglalkozok, főként a debian vonalon
"mozgok".
Gondoltam kipróbálom. Letöltöttem a hivatalos szerverről a 8.0-ás verzió
első cd-jét. Majd megnéztem a hivatalos oldalon a dokumentációt és aszerint
telepítettem. Elsőre kicsit furcsa volt a telepítő, de könnyen ment.
Miután felment a rendszer, restartolt a rendszer, gondoltam feltelepítem a
gnome-ot. Mindent a dokumentáció alapján csinált.
Felment a gnome, szintén restart. Újraindulás után már be is jött a jól
megszokott gdm, beloggoltam és örültem neki.
Ekkor jöttek a gondok. Csak angol felület volt, nem tudom hol lehetne ezt
beállítani/letölteni. Gondoltam a gnome terminálból pár programot.
Kiadtam a jól megszokott parancsot: pkg_add -r a_program_neve
Majd a következő hibaüzenet jött: hiba
üzenet<http://img34.imageshack.us/img34/7180/screenshotdj.png>
Próbáltam a kézikönyvben megoldást keresni rá, de sajnos nem jártam
sikerrel.
Remélem valaki tapasztaltabb ebben és tudna nekem segíteni.

Speeedfire
--------- következő rész ---------