[BSD] ZFS MIRROR

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Dec. 6., H, 20:19:27 CET

2010.12.06. 17:09 keltezéssel, Gabor Illo írta:
> Udv
>
> Az itt talalhato remek leiras szerintem azt feltetelezi, hogy 64GB-os
> lemezunk van. 4GB swap es 60GB zfs + boot 64k.

Ha a zfs-en van a swap es nem kulon particion, akkor a kernel nem tudja
kiirni a swapre a dumpot, de arra csak keves embernek van szuksege;
cserebe nem kell kulon managelni a swap mirrort.

> http://wiki.freebsd.org/RootOnZFS/GPTZFSBoot/Mirror
>
> Itt a freebsd-zfs 60GB meretre van beallitva, de en joval nagyobb
> lemezekkel rendelkezem mint 64GB. Jol gondolom, hogy novelnem kell ezt
> a meretet ha ki akarom majd hasznalni a teljes lemez kapacitasat?

Ha nem adsz meg meretet a freebsd-zfs-nek, akkor az egesz maradek
teruletet lefoglalja. Eleg a gpart add -s 64k -t freebsd-boot, es gpart
add -t freebsd-zfs, a -b 34 sem kell (mar).

> 500GB meretnel celszeru beallitani zfs-nek 495GB koruli erteket, ugye?

Nem