[BSD] esmtp konfiguracio

Istvan Galgand igalgand at freemail.hu
2010. Ápr. 10., Szo, 22:20:58 CEST

T. BSD Lista!

A sendmail konfigurálással nem boldogultam, de az ssmtp segítségével már tudok levelet küldeni
a smarthost-on keresztül és a címátírás is rendben van. Viszont az ssmtp nem tudja a helyi
levelezést, időnként pedig nem ártana egy-egy rendszer üzenetet is elolvasni. A guglizásaim
eredményeként találtam rá az esmtp-re, mely állítólag tudja a helyi levelezést is.
Telepítettem ports-ból (FreeBSD 8.0), de nem látom át a működését, hadd kérdezzem meg:

Az esmtp használatakor is le kell tiltanom teljesen a sendmail-t, akkor is, ha nem
telepítettem? Értem ez alatt a következő bejegyzéseket az rc.conf-ban:

sendmail_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO"
sendmail_outbound_enable="NO"
sendmail_msp_queue_enable="NO"

Az ~/.esmtprc hostname sorában a smarthost:25 -nek kell szerepelnie?

A kérdés háttere természetesen az, hogy nem jut el a smarthost-hoz a levelem, közvetlenül
kapná a címzett a gépemről, de így visszautasítja a címzett szervere.

Tudna valaki segíteni?

Üdv: István