[BSD] munin panaszkodik

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2009. Okt. 16., P, 13:13:31 CEST

Laszlo Nagy wrote:

> Jó ezt vágom de ha egy port nem működik akkor nem az a megoldás hogy
> megtanulom a perl-t és átírom a forrást. Ez nem hibajavítás hanem
> barkácsolás.

Valoban barkacsolas lenne, de erre nincs szukseg, mert a kod rendben
van. A perl alapszintu ismerete rendszerint elkerulhetetlen a unixokon.

> Mivel a munin config file-ban nincs olyan opció hogy
> "location_of_munin_pm=/usr/local/????" ezért ez valószínűleg a __munin
> port__ hibája. De neked is igazad van mert nem a __munin__ mint
> különálló fejlesztés hibája.

Nem, konkretan a Te hibad.

> Mielőtt elkezdeném kideríteni hogy miért nem működik így ahogy van,
> megpróbálom föltenni a legfrissebb elérhető verziót. Ez a legokosabb
> amit tehetek, és addig nem is rablom tovább senki idejét. (Most azonnal
> tudom telepíteni, de ez már az én bajom.)

Ez finoman fogalmazva nem tul jo otlet.
Na, de terjunk a konkret problema megoldasra, mert ehhez semmilyen perl
tudas nem kell:

usloft1248# pkg_add -r munin-main
Fetching

The Munin server will be run from cron under the user 'munin'.
usloft1248# pkg_info | grep munin
munin-main-1.2.6    Collector part of Munin
usloft1248# pkg_info -L munin-main-1.2.6 | grep Munin.pm
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.9/Munin.pm

Ezzel el is jutottunk a megoldashoz, mert a Te @INC-ed tartalma:

Can't locate Munin.pm in @INC (@INC contains:
/usr/local/lib/perl5/5.10.0/BSDPAN
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.10.0/mach
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.10.0 /usr/local/lib/perl5/5.10.0/mach
/usr/local/lib/perl5/5.10.0 .) at /usr/local/share/munin/munin-update
line 28.

Vagyis felraktal egy perl-5.10-et, mig a munin (es minden mas)
perl-5.8.9-at hasznal (azon el lehetne gondolkozni, hogy miert versioned
dirbe pakoltam, mert igy elso pillantasra semmi olyat nem tartalmaz, ami
indokolna, es 2005-os az utolso changelog bejegyzes, de freebsd-n minden
perl modul igy van).
Tobb megoldas is lehet, szerintem rakd vissza az 5.8.9-es perlt.

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>