[BSD] cups kérdés

Kúti Zsolt kuti.zsolt at prolan.hu
2009. Okt. 9., P, 09:28:12 CEST

Fri, 09 Oct 2009 09:23:05 +0200 -n
Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta:

> Az lpd meg a cups, úgy tudom két külön zenemű ugyanarra a hangszerre,
> nem keverendő! Vagy az egyiket, vagy a másikat használd szerintem, de
> ne keverd őket!
Nem akarom kevereni őket, ők keverednek :-)

Ha felrakom portsból a cups-ot, akkor még kézzel kell valamit
heggesztenem, h ne keverdjenek?

Mondjuk szöget ütöttél a fejembe, mert egy "sima" lpq parancsot kiadva,
az az alap nyomtató rendszeré. A /usr/local/bin/lpq a cupsé. És valóban
az, nem mutat semmit.

A kérdés az, h miközben egy alkalmazás cups-os nyomtatót mutat, miért
az alap nyomtató rendszeren keresztül megy a nyomtatás?
A man lpd szerint:
The lpd utility is the line printer daemon (spool area handler) and is
     normally invoked at boot time from the rc(8) file.
rc.conf-ra gondol?
Abban nekem csak cupsd_enable="YES" szerepel.

Zsolt