[BSD] ssh publickey gond

Attila GOLONCSER agoloncser at gmail.com
2009. Már. 17., K, 14:27:47 CET

Szia!

Ha az egyik userre mukodik, a masikra nem, akkor szinte biztos, hogy a
kulcsokkal van problema. Folosleges debugolni, mert erre a hibara nem
tul bobeszedu meg a -vvv log sem. Szerintem egyszeruen nem a megfelelo
userhez raktad a megfelelo kulcsokat. Ha jol ertem a felallast:

local user:     gandalf at saturnus
priv kulcs #1:  id_neptunus_zeusd1_dsa
priv kulcs #2:  id_neptunus_shopzeus_dsa

Tehat az Ubuntus geprol akarsz ket kulonbozo kulccsal ket kulonbozo
userhez belepni a FreeBSD-s hostra.

remote user#1:    zeusd1 at neptunus.msnet
pub kulcs#1:      id_neptunus_zeusd1_dsa.pub

remote user#2:   shopzeus at neptunus.msnet
pub kulcs#2:     id_neptunus_shopzeus_dsa.pub

Ez alapjan a neptunus.msnet hoston kell a kovetkezoket vegigcsinalni:

valaki at neptunus.msnet # cat id_neptunus_zeusd1_dsa.pub >>
~zeusd1/.ssh/authorized_keys
valaki at neptunus.msnet # cat id_neptunus_shopzeus_dsa.pub >>
~shopzeus/.ssh/authorized_keys

Ha kezzel szurod be a kulcsok tartalmat, figyelj oda, hogy a publikus
kulcs egyetlen sor, sortores nelkul.
Amugy ha nem kell hatalmas biztonsag (nem fernek hozza a publikus
kulcshoz) es te hasznalod mindketto usert a neptunus.msnet hoston,
akkor hasznalj egyetlen kulcsot. Ne nehezitsd foloslegesen az eleted.