[BSD] ifconfig: SIOCIFCREATE2: Operation not permitted

Illó Gábor stageline at gmail.com
2009. Júl. 26., V, 11:52:28 CEST

Üdv

Gondoltam csinálok egy vpn hálózatot próbakép, de mivel nem akarok az éles
rendszerre telepíteni, egy jail-ben próbálkoztam. Ahhoz, hogy a dolog
működjön kell a dokumentáció szerint egy új interface amit a "ifconfig gif0
create" parancsal lehetne, de erre ezt a hibaüzenetet kapom: ifconfig:
SIOCIFCREATE2: Operation not permitted Gondolom, hogy az éles rendszer
sysctl configjában kell valamit állítani, (mint ahogy a pinghez is
engedélyezni kellett a sysctl security.jail.allow_raw_sockets opciót) de
mit? Csinált már valaki jail-ben vpn-t? Megvalósítható egyáltalán, vagy ne
szenvedjek vele?

Köszi
--------- következő rész ---------