[BSD] Jail

Balázs Mátéffy repcsike at gmail.com
2009. Júl. 20., H, 00:34:12 CEST

Szia,

Közben míg írtam litániámat István is postolt, úgyhogy remélem a gyakorlati
megoldás mellett ér valamit az elméleti megközelítésem is, a jövőbeni
tervezést könnyebbé teheti majd!

Legegyszerűbb, és ha majd szolgáltatni szeretnél az, hogy van egy plusz ip
címed, amit felveszel a hálókártyára aliasnak, és azt az ipt megkapja a
jail, beállítod a gw-t dns-t netmaskot stb, ezután már csak az esetleges
további blokkoló tényezőket kell "elhárítani" tűzfal stb. :).

Ha nincs publikus ip címedből még egy, akkor jöhet a "kókányolás" :)
csinálhatsz egy privát ipcímet, amit ugyancsak felveszel az interfészen, és
natolsz, hogy kimehessenek róla a csomagok.

Én is csináltam így egy szerveren, de sokat szívok, mert nem működik
tökéletesen a natolás rajta, mivel egy hálókártya van csak beleszúrva, és a
publikus ip címem mellé felvettem rá a privátot is, olyat is láttam neten
leírva, hogy valaki a loopback interfészre aliasolt egy
127.0.10.0/24tartományból(saját felelősségre :D). Viszont csináltam
egy routeren is ahol
volt két interfész, a belső privát ip címtartományból kapott egy ipt a jail,
valamint aliast a belső interfészen, és így már tökéletesen működött.

Amiket még lehet, kézzel bepakolni a distfilesba a cuccokat és úgy is tudsz
telepíteni, feltéve, hogy van ports a jailben, ha nincs akkor package marad.
Ha sok a gép lehet használni NFS-t, stb.

Mint ahogy írták a jailekhez tartozó részben is, tcp/ip miatt, minden jail,
meg a host rendszer szolgáltatás egy ipn kell, hogy figyeljen, ha ez nem
valósul meg(ez a javallott), akkor pedig különböző portokon kell futtatni a
szolgáltatásokat, különben nem érhetőek el.

Üdv: