[BSD] BSD digest, 69 kötet, 17 szám

Csermák Szabolcs csszabolcs at srwtrade.hu
2009. Jan. 17., Szo, 16:12:09 CET

Szia!

Kicsit későn kapcsolódtam be, de azért próbálok segíteni... :)

> Nos, hogy csak ip-re reagáll azalatt az értem,hogy mikor beirom http://10.121.245.253 akkor kiírja a phpinfot, de mikor azt írom,hogy http://attila-home.hu akkor azt írja, hogy az IExlporer nem találja vagy nem tudja megnyitni az oldalt.
> Az /etc/hosts-ba beírtam ahogyan írtag Gábor:
> 127.0.0.1<--->attila-home.hu
> 127.0.0.1<--->www.attila-home.hu
> vagy így kellett volna?:
> 10.121.245.253<--->attila-home.hu
> 10.121.145.253<--->www.attila-home.hu

Nah, itt rögtön feltűnik valami. A /etc/hosts-ba írtad be az IP címeket,
azonban nem hiszem, hogy Explorer-t BSD-ről futtatnál. Jogos, hogy a
windowsod nem tudja feloldani az attila-home.hu-t, hiszen foggalma sincs
róla hogy hol van. A domain nincs regisztrálva, tehát az
internethozzáférésed DNS szervere nem ismeri. A windows-ban is van hosts
fájl, valahogy a windows/system32/driver/etc alatt, vagy ilyesmi helyen,
ott kéne beírnod hogy a win is lássa.
> A Domain-omat hogyan kell regelni? Tudom, hogy vannak oldalak pl.:freeweb.hu stb. de ott a tárhelyet is biztosítják, de én úgy szeretném ha a saját serveremen lenne minden.

Domain regisztrációval kapcsolatban vannak regisztrátorok, pl SWI, Webs,
stb. Az ő oldalukról általában le lehet tölteni a domain regisztrációs
űrlapot. Azt kitöltve, személyi másolattal (vagy ha céges domain, akkor
pl végzéssel, aláírási címpéldánnyal) vissza kel faxolni. A regisztráció
díja asszem valahol 4-5e Ft körül van, és a domain fenntartásért évente
kell fizetni kb 2-3e forintot.
Az űrlapon ki kell tölteni az Primary és Secondary DNS bejegyzéseket is.
A regisztrátor lehet hogy szolgáltat DNS-t is, akkor az ő szervereik
címét kell oda írni.

Üdv:
Szapi