[BSD] umtxn state

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2009. Jan. 1., Cs, 15:50:31 CET

Halihó!

  Először is BÚÉK... :)

  Észrevettem némi problémát a szerveren. Néha egy-egy process (a top szerint)
umtxn állapotban van pár másodpercig, eddig csak Java processzeknél figyeltem
meg, mert azok érdekelnek igazán, de előfordulhat gondolom más processznél
is.
  A probléma az, hogy az umtxn state alatt a processz nem fut, nem válaszol
kérésekre, nem szolgál ki. Az időtartam változó, viszont a JBoss cluster
ilyenkor szétesik, mert ha egy node nem válaszol 100ms timeout idő alatt,
akkor ideiglenesen kikerül a clusterből:
Suspected member: 192.168.1.60:7600
  Aztán 3 másodperc múlva kiesik:
Dead members: 1 ([192.168.1.60:1099])
  Közben megához tér az umtxn állapotból a 192.168.1.60 jail, és próbál
életjelet adni magáról, mert ő még úgy tudja, hogy clustertag, de a többi
node szerint már nem:
discarded message from non-member 192.168.1.60:7600
  Aztán persze a kiesett node rájön, hogy a többiek kizárták, kicsit kiabál,
majd a többiek be is veszik a csoportba:
New Members : 1 ([192.168.1.60:1099])

  A baj az, hogy naponta többször is megtörténik ez (eddig nem volt cluster),
esélyes, hogy eddig is történt ilyen, de http kiszolgálásnál 1-2 másodperc
holtidő nem tűnik ki, a logba pedig semmi nem került, mert nem volt hiba.
Most viszont tele van a cluster.log ilyen hibákkal... :)

  Ötlet? Javaslat?
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor