[BSD] MC keret hianyzas

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2009. Feb. 6., P, 17:07:47 CET

On Fri, Feb 06, 2009 at 09:37:14AM +0100, SZTANKAY Zsolt wrote:
> Es tenyleg, koszi szepen. :-) Lefordítja es keret is lett. Akkor most
> marad igy.
>
> Olyat lehet tudni, hogy melyik a "jobb", az ncurses vagy a slang?

Szerintem egyik se rossz, de a slangot kellhet konfigolni, mielott
megfelelően megy. És pl nálam semmihez nem kell, ergo én inkább az
ncurses-el fordítok.

> Illetve meg egy dolog, az UTF8 mennyire mukodokepes FBSD alatt? Mert
> kapcsolo van ra MC-ben, csak nem tudom mennyire van ertelme bekapcsolni.
> Mert jo par allomanynevem UTF8-as, Linux meg Windows forras miatt es
> azokat eleg nyogvenyelos FBSD alatt kezelni. Nem eletbevago, de ha tudom
> jobban kezelni, akkor miert ne.

A válasz az, hogy attól függ. X alatt fogod látni az UTF-8-as
fájlneveket, de a konzolon több ok miatt sem. A 8.0-ban már lehet, hogy
lesz egy limitált támogatás konzolra is, de az sem lesz 100% (mert ahhoz
pl az kellene, hogy indiai meg kínai karaktereket is lehessen
megjeleníteni *ÉS* bevinni a konzolon, meg pl minden utility is tudja,
hogy ezekkel mit kell csinálni. Ez még odébb van.) Ja, a windózer
emlékeim szerint nem UTF-8-at használ, hanem UCS-2-t (igen, az Unicode
sem ugyanaz mindenhol, a szokásos mondás a szabadon választható
szabványokról idézhető itt is) de ez itt éppen asszem mindegy.

BSD: An Operating System, Not a Religion.