[BSD] 802.1x_hitelesites_LAN

Gábor András Ésik esikgabi at gmail.com
2008. Sze. 8., H, 20:06:31 CEST

Helló!

Még új vagyok a levelző listán, mivel eddig minden problémámra tudtam
az internet segítségével választ találni, de most olyan dologba
ütköztem amivel nem bírok megbírkózni.
A problémám a következő:
 Egy egyetemi kollégiumban vagyok évközbe, és itt saját (tanulási)
használatra tartok egy kis gépet amelyen különböző dolgokat tanulok,
és most a kollégiumi net úgy van megoldva hogy 802.1x -es hitelesítési
protokollt használnak LAN hálózaton. Ezzel a dologgal én eddig csak
wireless hálózatnál találkoztam.
Van egy wpa_suplicant leírás linux alá, hogy hogyan lehet beállítani a
netet linux alatt, de ez freebsd alatt nem igazán működik nekem.
Azt szeretném kérdezni hogy hogyan lehet azt elérni hogy be tudjam
állítani az internet hozzáférésemet.
A kollégiumtól kapott wpa_supplicant.conf:
  ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
  ctrl_interface_group=0
  eapol_version=2
  ap_scan=0
  network={
  key_mgmt=IEEE8021X
  eap=PEAP
  identity="halozati_azonositod"
  password="jelszavad"
  phase2="auth=MSCHAPV2"
  eapol_flags=0
  }

majd:
sudo wpa-supplicant -c /etc/wpa_supplicant.conf -D wired -i eth0

Első körben ha így csinálom akkor a freebsd a wired driver-re akad ki,
de ha csak az i kapcsolóval használom akkor a következő hibaüzenetet
kapom:
 ioctl[SIOCG80211, op 16]: Invalid argument
Failed to initialize driver interface

Végső elkeseredésemben gondoltam kipróbálom a levelezési listát is
hátha itt van olyan ember aki találkozott már ilyen problémával, vagy
esetleg tudja hogy mit ronthattam el.
A válaszokat előre is köszönöm!

üdv:
esikgabi