[BSD] ftpd - chroot

Mile Szabolcs milesz at wildmail.com
2008. Már. 29., Szo, 17:50:43 CET

Sziasztok!

Most tanulgatom a FreeBSD-t, és egyből sikerült kicsit elakadnom.
Szeretnék egy ftp szervert csinálni. A szerverre csak jelszó megadása után lehessen belépni. Minden azonosított felhasználó ua a könyvtárstruktúrát lássa.

Készítettem egy ftp_users csoportot. Belepakoltam a felhasználókat.
A /etc/ftpchroot fileban megadtam a @ftp_users csoportot.
A /etc/ftpd.conf fileban pedig a man alapján felvettem a következő sorokat:

classtype chroot CHROOT
chroot all /var/ftp_dir/

A /var/ftp_dir/ -t szántam az ftp könyvtáramnak.
Ezek alapján azt várnám, hogy minden csoporttag, mikor fellép root könyvtárnak a /var/ftp_dir/ -t kapja meg. E helyett minden user a saját home könyvtárát látja.

Mi lehet a gond? Tudna vki segíteni?

Care2 make the world greener!

http://toolbar.Care2.com  Make your computer carbon-neutral (free).

http://www.Care2.com  Green Living, Human Rights and more - 7 million members!