[BSD] MS Windows games on non-MS operating systems

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2008. Jan. 30., Sze, 22:02:59 CET

On Wed, Jan 30, 2008 at 08:14:24PM +0100, Hofferek Attila wrote:

> Sztem az ilyen jatekok 3/4-e bor (wine) alatt megyen.

Már ha megyen. Mert azért nem véletlen, hogy külön "3 az 1-ben"
csomagolt verziók vannak most már wine-ből, amiknél azok a programok
mennek tutira, amik hozzá vannak csomagolva, minden más viszont... pl
játékokhoz is volt ilyen speciális (fizetős) wine verzió, ami
meghatározott játékokkal elég biztosan ment (mármint linuxon. FreeBSD-t
senki se tesztelt) De ilyen irodai szoftverekhez a crossover office is.

A "sima" wine FreeBSD alatt nálam sose villant nagyot, bonyolultabb
telepítőprogramok le se futottak alatta. Egyszerű programokkal ment, ez
tény. (pl windowsos realplayer, amikor ennek még volt jelentősége. De pl
a quicktime már nem ment.)

Ami pedig a grafikus drivereket illeti, csodát ne várj se wine-vel, se
anélkül. Az Nvidia bináris driver az, ami van FreeBSD-re is és állítólag
nem rossz 3d-ben, az ATI-féle fglrx hivatalosan csak a linuxot
támogatja. A nyílt forrású driverek 3d támogatása vagy nincs, vagy nem
túl erős. Más kérdés, hogy az idő sok mindent megold: a mai gépek már
olyan bikák, hogy simán a gyorsabb CPU, a több RAM és videó RAM, meg a
gyorsabb buszok miatt a pár évvel ezelőtti 3d-s játékok már esetleg
nagyon is élvezhetően futnak sima szoftveres 3d-vel is. Nem 3d-s játékok
természetesen mindig is mentek, mint a mese. Plusz ott vannak azok,
amikre a windowsosok csak irigykedhettek, pl games/battalion, vagy éppen
games/xbill :-)

BSD: An Operating System, Not a Religion.