[Fwd: Re: [BSD] firewall probléma (???)]

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2008. Jan. 18., P, 10:30:17 CET

> Talán útközben valamelyik router (pl. ISP) tiltja a 20-as portot, ami az
> aktiv ftp adat portja. A passziv ftp pont ennek kikerülésére van. Tehát
> ha minden igaz, a passziv ftp-nek mennie kellene, valószinüleg a többi
> gépen ahol próbáltad, ott automatikusan passziv módban kapcsolódtak a
> kliensek.

De hát nem! :-) Az egyik hogy "ftp -d -A" tehát debug módban és force
active mode-ban próbáltam, és látszik is hogy PORT vagy EPRT parancsot
küld. A másik ami miatt biztos vagyok benne az, hogy a problémás ftp
szerver nem támogatja a passzív módot, ezért tuti hogy nem azt használták.

Na jó mit szóltok ehhez: az ftp tulajdonosa direkt engem szivat és
letiltotta ezt az egy gépet 20 portról. Lehet hogy paranoia :-D de már
nincs más ötletem.

   Laci