[BSD] karakterkodolas + Terminal + bash

Zsolt Kúti kuti.zsolt at cetelem.hu
2008. Feb. 8., P, 14:22:19 CET

Fri, 8 Feb 2008 13:52:23 +0100 (CET): Látszólag
attila.rajmund.nohl at ericsson.com véste elektronokba/apparently
attila.rajmund.nohl at ericsson.com attila.rajmund.nohl at ericsson.com
carved into e-lectrons:

> Ez érdekes, mert általában utf-8-cal mennek a leveleim, de az
> előző fejlécében azt volt:
(Tudom, h az eredeti levél nem erről szólt, de ehhez...)
Én ugyan Claws-Mail használok, de más kliensekre is igaz lehet,
ahogyan ez szokott vislkedni: alapból a beállított kódolással
küld, de ha egy olyan levélre válaszolok (szöveget beidézve!),
amely másfélével jött, vagy egyáltalán olyan szöveget akarok
küldeni valakinek, amely más kódolású (pl. c&p böngészőből),
akkor ő olyan kódolással fogja küldeni. Megpróbálhatja
átkonvertálni is; eztalán beállítástól függ. Nálam tipikusan
böngészőből beszúrt UTF szövegnél szokott előfordulni, h
megpróbálja konvertálni, aztán valamiért az nem megy
(UTF->ISO-8859-2) és megkérdezi, h akkor küldje-e UTF-ként.

Zsolt