[BSD] hu.freebsd.org

Gabor PALI pgj at FreeBSD.org
2008. Dec. 14., V, 14:19:18 CET

Kedves listatagok!

    Nyilvan mar tapasztalhattatok, hogy a FreeBSD.org elsodleges magyar
WWW tukrozesevel van egy kisebb problema [1], amelyet a Magyar FreeBSD
Dokumentacios Projekt tagjaikent Kovesdan Gaborral karoltve mar egy
ideje szerettuk volna elintezni, de megkereseseinkre az utobbi ket evben
nem kaptunk valaszt.  Ezert nemreg igyekeztem tamogatokat keresni az
ugyben, es a Debreceni Egyetemrol Skopko Tamas nagylelku felajanlasanak
koszonhetoen most mar mi magunk is rendelkezunk egy olyan szerverrel,
amelyre at tudjuk koltoztetni a tartalmat es rendesen karban tudjuk
tartani.  A szervert mar beallitottam HTTP tukrozesnek.  Lehetosegeink
szerint kesobb valoszinuleg bovulni fognak a szolgaltatasok.
    Csutortokon szemelyesen talalkoztam es egyeztettem a Magyar BSD
Egyesulet (elnoksegi) tagjaival (Legradi Gabor, Suveg Gabor, Zahemszky
Gabor, illetve Schmidt Sebestyen, valamint virtualisan Adam
Szilveszter), akik egyontetuen tamogattak a munkamban.  Most (de nem
ezuton!) szeretnem majd megkerni az adminisztratorokat, hogy irjak at a
megfelelo IP-cimeket.  (Nem tudom, hogy tagjai-e ennek a listanak,
mindenesetre hamarosan kapni fognak egy digitalis alairt, angol nyelvu
levelet tolem a hostmaster at hu.freebsd.org cimre a
mirror-admin at freebsd.org mellett, a konkret adatokkal.)
    Az emlitett aloldalhoz es domainhez tartozik ez a levelezesi lista
is, ezert ertelemszeruen ez most ennek a sorsat is erinti.  Erre tobb
otlet is felvetodott, tobbek kozt az, hogy atvisszuk a listat a mi
szerverunkre, vagy atvisszuk a listat a Magyar BSD Egyesulet
szerverere.  Mivel kis orszagunkban jelenleg nem hasznaljak (meg)
annyian a FreeBSD operacios rendszert, nem ereztuk hasznosnak tobb kulon
lista letrehozasat vagy a FreeBSD-vel kapcsolatos temak kimetszeset
errol a listarol, ezert feltehetoen valtozatlan formaban megmaradna.
(Reszemrol viszont peldaul elkepzelhetonek tartom, hogy legyen azert meg
egy kulon lista a Magyar FreeBSD Dokumentacios Projektnek.)
    Amig errol nem szuletik pontos dontes, illetve amig kiderul, hogy
meg tudjuk-e szerezni a rendes koltozteteshez a lista felhasznaloinak
listajat es teljes archivumat (mivel nem szeretnenk senkinek sem
szuksegtelenul kenyelmetlenseget), addig ugy terveztuk, hogy az IP-cim
mar atkerul hozzank, de a leveleket tovabbra is a regi hoszt fogja
kezelni egy ideig.  Az ebbol szarmazo technikai problemakbol elore is
elnezest kerek mindenkitol!
    Ha valakinek barmilyen tovabbi (elsosorban segito szandeku) otlete
vagy kifogasa lenne, kerem, jelezze meg most, lehetoleg itt a listan!

Koszonom a figyelmet!

:g

[1] http://www.hu.freebsd.org/hu/