[BSD] EPSON Szkenner

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2008. Dec. 5., P, 12:49:05 CET

> Ezt azert nezzed at.
> http://info.iet.unipi.it/~luigi/FreeBSD/dx5050.html
>
> Bar az a teny, hogy a www.sane-project.org oldalon nincs a tamogatott
> eszkozok koztt, nem tul biztato.

Na igen, viszont van ilyen:

Arra gondoltam, hogy ha Linux alatt megy, akkor talán rá lehetne bírni
FreeBSD alatt is. Linux compat módban talán? Csak nem tudom hogy kezdjek
hozzá.

> Passz, es ezzel konkretan mi a problema? Ez nem a sima energiatakarekos
> uzemmod nevu agyatlansag?

Egyik probléma, hogy amikor újra bekapcsolják akkor újra létrejön az
eszköz, és nem tudnak nyomtatni (/dev/unlpt0: permission denied).
Egyszerre sok user van bejelentkezve xdmpc-vel, és szeretném ha alapból
mindenki tudna nyomtatni.

A másik probléma, hogy amikor elmennek munkából akkor ez a gép
kikapcsolja magát (ez is energia takarékosság). Illetve van amikor újra
kell indítani. Amikor beindítják, akkor csak azokat a nyomtatókat ismeri
föl amik nincsenek kikapcsolva. Mivel azonban az eszközök sorszámozása
automatikus, ezért boot után a CUPS konfigja egy nagy zagyvaság lesz,
pl. a címke nyomtató eredetileg az egyes eszköz volt de abból nullás
lesz, egy másik nyomtató is megelőzi a szokásos helyét stb. A CUPS ebből
semmit nem lát, hanem a rossz driver-rel küldi az utasításokat a rossz
nyomtatónak. A felhasználók annyit látnak, hogy elindult a gép,
nyomtatnának egy számlát, és helyette a címke nyomtató kihány magából
10-20 címkét ami tele van hülyeséggel....