[BSD] block msn messenger

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Okt. 24., Sze, 20:45:05 CEST

> Zongora fedél az ujjakra?

Ó bárcsak!
> http://www.isaserver.org/tutorials/How_to_Block_Dangerous_Instant_Messengers_Using_ISA_Server.html
> https://honor.trusecure.com/pipermail/firewall-wizards/2004-April/016353.html
> http://www.bsdforums.org/forums/showthread.php?t=10225

> Ezt elsődlegesen "munkafegyelmi" gond. Amennyiben "adminisztratív"
> módszerrel nem megoldható, és mindenképpen "IT-is" megoldás kell, akkor:
>
> - Az illető gépén mindent tiltani, és csak azt engedélyezni, ami
> közvetlenül munkavégzéshez szükséges.

Itt is a windows-zal van a baj, mint mindig. Van olyan paraszt program
ami csak rendszergazdaként indul el, ezért a user-nek rendszergazda
jogot kellett adnom. Természetesen az első nap után az MSN már fönt volt
a gépen, és nem tudom megakadályozni hogy megint föltegye. :-( A FreeBSD
gépekkel nincsen baj. Az egyik kolega azt mondta hogy próbáljam meg
elbarmolni a registry-t hogy ne lehessen se leszedni, se elidnítani.
Talán menni fog.
> - Illetővel, és vezetőjével, aláíratni szent papiruszt, hogy ezentúl
> csak ezt, és azt használja ilyen, amolyan célra munkahelyi gépén, amire
> áldása van vezetőjétől, és amit az IT telepit fel. Tudomásul veszi, hogy
> fentiek megsértése esetén forrasztó pákás anális thermo-rectal analysis
> veszi kezdetét vagy ezzel egyenértékű élmény vár rá.

Tetszik a duma! :-)

> időről időre ellenőrizni.

Na igen, ehhez kellene a kép mentés VNC szerverrőlm ami ismét csak windows-os gépeknél jelent problémát, a többinél természetesen semmi gond (mivel X szerverről marha egyszerű a mentés). (Nyilván ezt is aláíratom velük előtte.)

Konklúzió: nem szeretem a Windows-t. (Tudom hogy lerágott csont, meg hogy flame meg minden, de valakinek el kellett mondani hogy a lelkem békében legyen.)

Üdv,

   Laci