[BSD] ntp reject

Ruzsinszky Attila ruzsinszky.attila at gmail.com
2007. Okt. 11., Cs, 20:19:19 CEST

> A fentieket a laptopomon futo 6.2-esrol irom, sot ki is probaltam: beleirtam
> az ntpd_command=/usr/local/sbin/ntpd sort a /etc/rc.conf-ba, es lefuttattam
>
> sh -x /etc/rc.d/ntpd onestart
>
> parancsot, ez a kimenet vege:
>
> + info run_rc_command: cannot run (/usr/local/sbin/ntpd).
> + return 1
OK.

> Szoval ennek mennie kell.
Már megy is.

> Ezt nem kell, es nem is ajanlott. Azaz rakd oket vissza a helyukre, allitsd
> le a portsbol felrakott ntpd-t,  eleresi uttal adott nevet rakd bele a
> /etc/rc.conf fajlba ntpd_command=.... formaban, engedelyezd az ntpd
> inditasat ugyanitt az ntpd_enable=1 sorral, majd inditsd el: sh
> /etc/rc.d/ntpd start. Es mennie kell.
Az script-es dolgot kivégeztük, az megy.
De mi lesz az olyan utility-kkel, mint pl. az ntpq, ntptrace, stb.?
Azokból hogy fogom az újabbakat használni ekkor?

> Mondjuk ugy, nem kello alapossaggal jarsz utana a dolgoknak.
Igazad lett. Figyelmetlen voltam, pedig nem jellemző rá, a tények
ellenére se.

> Erre nem tudok mit mondani. Majd ha egyszer latok ilyet sajat szememmel :-)
Remélem, legalább ez bejön. ;-)

> Igazad van, ne is tedd, mert a *BSD-k rc mechanizmusai nyujtanak erre sokkal
> kifinomultabb megoldasokat.
Így is van.

Az olyan service-ket, mint pl. apcupsd, apache21.sh, hová kell írni az
rc.conf-ban?
Mert a default-ban sincs ilyen minta a csoportokban.

És még lenne ehhez hasonló kérdésem, ami teljesen BSD specifikus, de való-
színűleg a handbook nem beszél róla.

Üdv:
Ruzsi