[BSD] ntp reject

Miklos Quartus qmil at libren.hu
2007. Okt. 10., Sze, 22:19:45 CEST

Hali,

Ruzsinszky Attila wrote:
> Megy:
>
> [root at cl4-dhcp /usr/local/etc/rc.d]# ps ax|grep ntp
> 17543  ??  Is     0:00.01 ntpd: [priv] (ntpd)
> 17544  ??  I      0:00.03 ntpd: ntp engine (ntpd)
>
> ntpq még se látja. Kérdés, hogy állítja-e az órát. A debug
> szerint igen. De hogy semmit nem logol sehová ...

Annyi segitség még - úgy láttam, a többiek még nem mondták - hogy a
freebsd-n ha a securelevel=2 (sysctl -a |grep securel), akkor már nem
tudod állitani az órát még root-ként sem! Az ntpd is csak 1 másodpercnyi
v. annál kevesebb mértékben állitgatja az idöt. Ilyenkor ilyen sorokat
kell, hogy irjon a logba:

"Time adjustment clamped to +1 second"

Nekem igy állitotta be az órát heteken keresztül az ntpd egy szerveren,
amit nem akartam reboot-olni de az órája vagy fél órát késett :) Ha meg
fut az ntpd, akkor ilyeneket pakol a /var/log/messages-be (v. oda, ahova
megadtad neki, hogy loggoljon):

"ntpd[PID szama]: kernel time sync enabled 2001"

Mellesleg nálam az /etc/ntp.conf-ban csak ez szerepel:

--->
server hu.pool.ntp.org
driftfile /var/db/ntp.drift
--->