[BSD] User korlátozás...

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2007. Nov. 22., Cs, 20:43:56 CET

> Ezt megspórolhatod, ha egyszerűen azt mondod: bash :)

Hm. Olyan kornyezetben, ahol restricted shell-t kapnak a felhasznalok,
altalaban restricted PATH is van nekik, magyarul olyan, amelybol nem lehet
ilyen veszelyes programokat futtatni. (Ennek a kornyezetnek a bealitasa
viszont nem trivialis, mert minden egyes programrol meg kellene gyozodni,
hogy nincs-e benne bamilyen modon kulso parancs futtatasanak lehetosege.) Es
mivel a PATH allitasa is tiltva van (legalabbis a rendesebbekben igen, a
bash engem meg nem erdekel), ez a muvelet nem megy. Ezert irtam a vi-t, ami
viszont PATH-tol fuggetlenul tud kulso parancsot inditani. Szoval a
chroot-ot nem nagyon lehet kikerulni, ha az ember rendesen akarja
megcsinalni. Ugyhogy rovidre zarva a dolgot:

man pam_chroot .

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >