[BSD] Nov 1 13:52:36 cassiopeia syslogd: exiting on signal 15

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Nov. 13., K, 14:45:29 CET

Kollar Csaba wrote:

> Ugy veszem ki hogy otthoni desktop geprol van szo. Ez esetben viszont konnyen
> meg tudod azt tenni, hogy fogsz egy memtest86 image -t, bebootolod rajta,
> hagyod futni, kozben alszol egy nagyot :) Persze ugyanannyi eselye van a
> dolognak mint barmi masnak (mondjuk a leirtak alapjan fokepp disk muveleteknel
> hasal el, tehat lehet hogy a memtest ok lesz, es teljesen mashol erdemes
> keresgelni), de azert egy probat meger.

További fejlemény van. Mivel sokat használják a gépet és sok a dolgom
ezért nem volt lehetőségem  memtest-et futtatni (eddig, de ami késik nem
múlik) így vettem bele 2 vadiúj memóriát és...

- Amikor bekapcsoltam akkor világított a power led, pörögtek a
ventillátorok de a képernyő sötét maradt. BIOS sem indult el. CMOS reset
után sem.
- Visszatettem a régi memóriát, induláskor folyamatos
beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep fogadott.
- Aztán megpróbáltam másik 2 slot-ba betenni az új memóriát, de úgy is
sötét képernyő az eredmény.
- Végül betettem a régi memóriát a második slot-okba, és úgy elindult.

Sajnos ezzel nem lettem okosabb, mert lehet hibás ugyanúgy az alaplap és
a processzor is. A legfurább hogy a két új memória tuti hogy jó,
kipróbáltam egy másik gépben. Az eredeti memória három darab 1GB Kingmax
667MHz DDR2 volt. Az új memória két darab 1GB Kingston 667MHz DDR2. A
régiből most csak kettőt tettem vissza, levettem a processzor
frekvenciát 10%-kal, levettem a memória frekvenciát 600MHz-re (most dual
channel-ben megy), fölvettem egy picit a memória feszültséget és hát
majd meglátjuk. Eddig még működik, de ez nem jelent semmit.

Az alapján amit itt elmondtam, van valakinek ötlete hogy mivel lehet a
baj? Mi a valószínűbb?

Köszi,

   Laci