[BSD] openoffice.org folytatas

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2007. Jún. 20., Sze, 19:52:13 CEST

> Az aramszunet miatt felbeszakitott openoffice.org-2 -nek a
> forditasa miylen esellyel folytathato a "make ..." parancs
> ujboli kiadasaval?
>
> Milyen problemak fordulhatnak elo, amire erdemes odafigyelni?

En egy idoben csinaltam azt, hogy a dolgozos gepemen forditottam, aztan
mikor elegem lett, felbeszakitottam es kikapcsoltam a gepet. Aztan masnap
folytattam. Ment, arra kell szamitani, hogy bizony fel-egy-ket orakat is el
tud molyolni azzal, hogy kitalalja, merre jart. Olyankor, mint nalad, ha
elhasal a gep, akkor a softupdates-nek koszonhetoen elofordulhat 0 meretu
fajl is - raadasul nem csak az az egy, amit eppen forditott (SU ugyebar
kesseli a diszkre irando dolgokat, igy tobb is - gyorsitasara erdemes
sysctl.conf -ba:

kern.filedelay=10
kern.dirdelay=9
kern.metadelay=8

vagy hasonlo ertekeket beleirni.)  Ezek a 0 hosszu fajlok, mint Thug is
emlegette, pl. linkelesi hibat okozhatnak. Ekkor az ember szepen megnezi a
hibauzenetet, kitorli azt a .o-t aki okozza a problemat es mehet a kovetkezo
menet - ujra 1-2 ora merre jartunk, es i. t. Azaz _talan_ javithatsz azzal,
ha a forditas elott rogton find-dal megkeresteted ezeket a 0 hosszuakat, es
torlod oket. Raadasul, ha tobb szalon forditottal (ez ugye make.conf -ban:
NUMOFPROCESSES=X sorban jelezheto az OOo fordito keretnek), akkor _nagyon_
erdemes a felbeszakadas utan ezt kikapcsolni.

Szoval nyugalom, megy ez FreeBSD-n is :-)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >