[BSD] FreeBSD szervernek?

Németh Dávid nemeth.david at hdsnet.hu
2007. Júl. 12., Cs, 09:36:58 CEST

Jó reggelt!

Hűha, nem gondoltam, hogy ekkora flamet gerjesztek...sorry

Amúgy FreeBSD (vagy én ?!) sikeresen vizsgázott tegnap. Bár az ftp letöltés
ideggyilkoló módon 4-szer ált meg random helyeken, azért torrentről csak
lejött. Aztán fel is települt elsőre, kisebb-nagyobb szépséghibákkal. Utólag
felkerült egy Gnome is, és még az is működött :). Végül beüzemeltem egy
nagybonyolultságú anonymous hozzáférésű apache-ot, meg egy proftp szervert.
Ezzel otthon sikerült is megcsinálni amire a szervernek szüksége lesz. Na
jó, még a tűzfalat be kell konfigolni. Innentől már csak annyi a kérdés,
hogy mennyire lesz stabil. De mivel kb semmit sem kell csinálnia és nem is
Windows, így jók az esélyei :)
Gondolom, jó néhány évnyi tapasztalat beszél belőletek, amikor azért
aggódtok, hogy 0-ról nem lehet teljes biztonsággal üzemeltetni egy rendszert
éles környezetben, de úgy látom, hogy kicsit nagyobb feladatra gondoltok,
mint amivel szembe kell néznem. Ez a szerver tényleg semmit nem fog csinálni
:) Http és ftp szerver, aztán ajtó becsuk és rá sem nézünk, amíg működik. A
komolyabb feladatokat Win2k3 szerverek végzik (dns, dhcp, adatbázisok,
mail). Lehet, hogy túl optimista vagyok, de ilyen szinten azért össze lehet
állítani egy szervert, anélkül, hogy valaki ismerné az adott distro lelkének
mélységeit. Redhat alatt már csináltam pár bonyolultabb dolgot is és az
apache, az mindenhol apache, esetleg máshol vannak a config állományok.

Köszi mindenkinek,
Dév