[BSD] Java sok memóriát zabál?

KOVACS Krisztian hidden at sch.bme.hu
2007. Jan. 23., K, 11:45:23 CET

  Sziasztok,

  Bar ugy latom, hogy ebben a threadben meglehetosen offtopic vizekre
eveztunk, erre most meg (igerem utoljara) valaszolok.

On Tuesday 23 January 2007 11:07, Miklos Quartus wrote:
> Szoval az a link amit beideztel, az egy adott kornyezetben a megfelelo
> korulmenyek kozott kapott eredmenyeket mutatja. Rengeteg 'benchmark'
> letezik, de garancia nincs arra, hogy nalam is ugyanazt az eredmenyt

  Ebben termeszetesen tokeletesen igazad van, nem is vitatom, hogy az a
kijelentes, hogy a "Java gyorsabb a Pythonnal" meglehetosen pongyola
megfogalmazas, es szigoru ertelemben veve nem allja meg a helyet.

  Viszont: a legszelesebb korben hasznalt Python implementacio
(python.org) es a szinten igen elterjedt Sun Java implementacio, az eleg
nepszeru Linux operacios rendszeren a fenti oldal es a sajat
tapasztalataim alapjan nem I/O korlatozott alkalmazasok tekinteteben
jelentos eltereseket mutat, minden esetben a Java elonyere. Egy ilyen
kijelentesnek mar minden bizonnyal van ertelme, es bar termeszetesen
elofordulhat, hogy mas platformokon a fenti implementaciok is mashogyan
viselkednek, a ket futtatokornyezet mukodese (interpretalt vs. JIT)
kozotti alapveto kulonbseg miatt nehezen tudom elkepzelni, hogy az
aranyok gyokeresen megvaltoznak.

  Bizonyos esetekben ez a szamitasi teljesitmenybeli kulonbseg egyaltalan
nem szamit, sokkal fontosabbak a Python (mint nyelv) egyeb elonyei
(dinamikusan tipizalt, tipikus scriptnyelv).

> http://www.pythonology.com/python/success/esr  linket, ami Eric
> S.Raymond irasa a sajat tapasztalatairol, hogyan allt o is eloszor a
> Pythonhoz szkeptikusan eloszor, majd rajott arra, hogy milyen
> hatekonyan es gyorsan lehet benne programozni (ez az az illeto az akit
> az open-source kozosseg egyik legnagyobb alakjanak ismernek el). A
> Python kezdoknek kimondottan ajanlott programozasi nyelv, mig a Java
> eros tipussossaga leven inkabb haladoknak.

  Koszi a linkeket, de napi szinten hasznalok Pythont (embedded Python
interpreter egy C programban) a munkahelyemen, ugyhogy nagyjabol kepben
vagyok a Pythonnal kapcsolatban.

--
KOVACS Krisztian