OFF (de tényleg off) Re: [BSD] Java sok memóriát zabál?

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2007. Jan. 18., Cs, 22:15:26 CET

>   Persze, egy spamszűrést is akkor csinálsz, amikor kell, vagy egy http
> kérésre is akkor válaszolsz, amikor kell... de nem indítasz minden egyes
> alkalommal egy spamszűrőt vagy egy webszervert.

Ezek szerint te az "echo" meg a "[" parancsnak is írnál egy démont csak
azért, hogy Java-ban írhasd meg?
Egyébként tökre igazad van, meg lehet csinálni.

>   Az összes program ilyen, ami használ különféle libeket. A libet nem húzza be
> az oprendszer, amikor a program azt mondja, hanem csak megjelöli
> betöltendőként és úgy hivatkozik rá, mint kiswappelt alkotóelem. És csak
> akkor tölti be, ha tényleg kell. Szinte minden oprendszer így működik.

Én ezt anno úgy tanultam hogy bármely kód betöltésénél szükség van az
átcímzésre. A shared lib-ek egy adott fizikai címre töltődnek be; és
konkrétan tudom hogy Windows-ban a virtuális címük is azonos, bármelyik
processzből nézed. Valószínűleg so-nál is ez a helyzet. Ahhoz hogy ez
lehetséges legyen, át kell írni a címeket a lib-ben. A betöltő dolga nem
csak annyi hogy beolvassa a lemezről a byte-okat, kőkemény munkája van
vele. Később a betöltött kódot swappelheti a lemezre.  Kiswappelt kód
nem egyenlő a betöltetlen kóddal. Persze ezeket régen tanultam, lehet
hogy azóta változott a helyzet.

Ha van itt FreeBSD guru aki csak röhög ezen az egészen, legyen szíves
világosítson föl arról hogy mi a hülység abból amit írtam. :-)

   Laci