[BSD] dyndns + apache és subversion

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2007. Jan. 9., K, 10:31:11 CET

  Sziasztok!

Van egy FreeBSD gépem ami ADSL-en (ppp) keresztül kapcsolódik a netre.
Vannak rajta szolgáltatások: apache, subversion, tomcat és egyéb más
programok, amik a publikus IP címen figyelnek. Amikor elindítom a gépet,
akkor a szolgáltatások nagy része általában nem indul el. Ennek oka,
hogy a config állományokban egy dyndns név van megadva, de az ehhez
tartozó IP címet a boot folyamat során csak később állítja be a
rendszer. (ipcheck nevű port segítségével). Viszont mire az IP
cím-hostname összerendelés láthatóvá válik, addigra az rc script-ek már
mind lefutottak. Mivel rossz IP címre próbálnak listen-ezni, ezért
hibával leállnak.

Persze nem vagyok biztos benne hogy ez a baj, csak valószínű mert ha 5
percel boot után megpróbálom elindítani bármelyiket, akkor nagyszerűen
meg. Ja meg csak azok a szolgáltatások nem indulnak el, amik publikus IP
címen akarnak figyelni. Sajnos nem mindig vagyok itt, a többi user pedig
néha emiatt a hiba miatt nem tud dolgozni.

Próbáltam azt hogy az ipcheck script-et beletettem a
/usr/local/etc/rc.d-be mégpedig "000." prefixszel, hogy ez induljon el
először, de így sem jó. Azt is próbáltam hogy a /etc/hosts-ba írok bele,
de ez sem jött be; mivel a publikus IP címet ilyenkor még nem ismerem,
ha pedig 127.0.0.1-re cserélem le akkor kívülről nem tudom elérni a
szolgáltatásokat.

cron-ból is lehetne indítani őket, de az meg hogy néz ki? :-P

Volt már valakinek ilyen problémája? Mi a megoldás?

   Laci