[BSD] FAM

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2007. Dec. 14., P, 10:15:53 CET

Romek Krisztián írta:

> Sziasztok!
>
> Használt már valaki FAM-ot FreeBSD alatt? Nekem nem akar összejönni. (A "fam"
> portból már feltelepítettem.)

Igen, es mukodott. Amugy szerintem rossz iranybol indulsz el. Nem tudom
milyen FreeBSD verzio, nem tudom mikori ports gyujtemeny, de kb 1 - 1,5 eve
a devel/fam helyett az allitolag jobban teljesito (es egyebkent is
konnyebben kezelheto, de az eredetivel azonos funkciot nyujto) devel/gamin a
preferalt "FAM". Tovabbi (nem tul reszletes) info a
/usr/ports/Mk/bsd.port.mk -ban talalhato, a lenyeg:

a /etc/make.conf -ban WANT_SYSTEM_FAM=gamin|fam beallitassal tudod
szabalyozni, hogy melyiket akarod hasznalni - felteve, hogy a masik portod
(ezek szerint a courier-imap) hasznalja a USE_FAM make-flaget. Lathatoan a
make config -ban tudod az alapertelmezett off-rol on-ba kapcsolni, tehat a
lepesek - szerintem:
pkg_delete fam
cd /usr/ports/mail/courier-imap
make config # fam on
make all install clean

Es szerintem lesz neked (ha nem is fam, de fam funkciot nyujto gamin).
Persze valaszthatod azt is, hogy a preferalt gamin helyett fam-ot hasznalsz
(innentol nyilvn mindenki el fog hajtani segitsegkeres eseten, mert miert is
nem jo neked a preferalt), ebben az esetben allitsd be a /etc/make.conf -ban
a WANT_SYSTEM_FAM=fam sort, forditsd ujra a courier-t (ez lehet, hogy nem
szukseges), es biztositsd, hogy a fam menjen. Ha jol remlik, ahhoz kellet
portmapper, es neked kellett biztositani, hogy mindig fusson (ellentetben a
gamin-nal, amit az applikacio indit maganak)

> A baj az, hogy még portmappert sem láttam FreeBSD-re...

Ez csak annyit jelent, hogy nem tul regota FreeBSD-zel. Valamikor (ha jol
emlekszem) az 5-os agban szunt meg a portmapper, helyet az azonos
funkcionalitasu rpcbind vette at, es nyilvan a /etc/rc.conf -beli
rpcbind_enable=YES

sorral tudod kieroszakolni (meg nyilvan elkerulendo a reboot-ot, "sh
/etc/rc.d/rpcbind onestart" paranccsal tudod inditani)

> Van ötletetek? Lehet, hogy érdemesebb lenne lemondanom a FAM-ról? Mert ahogy
> a "man imapd"-t olvasom:
>
> "FAM should also build on
> other platform, but without a supported kernel monitor FAM will
> fall back to a polling mode."
>
> Bár ezt nem teljesen értem.

Pedig nem bonyolult. A fam elvben arra jo, hogy fajlok valtozasat lehessen
figyelni.  Ahol van kernel szintu tamogatas, ott viszonylag olcson
 -FreeBSD-n van, tehat hasznald egeszseggel.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >