[BSD] Raid vezérl?...

Légrádi Gábor legradi.gabor at nik.bmf.hu
2007. Aug. 2., Cs, 00:52:09 CEST

Sze Aug  1 23:42:15 2007 dátummal Csermák Szabolcs
<csszabolcs at srwtrade.hu> ezt írta:
Hahó!
> Sziasztok!
>
> Újabb probléma, bár lehet, hogy csak az én tapasztalatlanságom... (még
> RAID-del sem volt dolgom...)
>
> A RAID vezérlőn beállítottam, hogy a két HDD-t mirror-ba kösse.
> A netBSD telepítője azonben megkérdezi, hogy melyik HDD-re szeretném a
> rendszert telepíteni (wd0, vagy wd1)
>
> Kiválasztom a wd0-t, aztán a másolás során látom, hogy az rwd0-ra másol
> (talán itt már látja, hogy raid???)
Nem, a NetBSD első közelítésben csak egy lemezre tud dolgozni
(települni), a többi -- a gépben levő -- lemezt később tudod hozzáadni.

A wd0 lemez részei -- ha jól emlékszem --  a /dev/rwd0a /dev/rwd0b (s.í.t.)
néven tárolódnak.

Az installálásról szóló részt a dokumentációban már átolvastad?
http://www.netbsd.org/docs/guide/en/chap-inst.html
> Reboot után viszont a raid vezérlő vinnyog, hogy szétesett az array.
>
> Most éppen duplikálom a wd0-t a wd1-re, hátha, bár ez órákig eltart,
> úgyhogy nem tudom mi lesz az eredmény...
>
> Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?
A RAID-ról szóló részt (,,RAIDframe'') a dokumentációban a
http://www.netbsd.org/docs/guide/en/chap-rf.html
címen találod.

Gábor
"Share what you know. Learn what you don't."