[BSD] WebCam + Spyware

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2006. Sze. 21., Cs, 18:12:19 CEST

> 1. Rákötni néhány (2-4) webkamerát a szerverre. Elég lenne álló képeket
> leszedni róluk. Megnéztem a FreeBSD hardware listát, de elég gyengének
> tűnik a webcam támogatás. Az is lehet, hogy a webcam felbontása nem
> elég, de valószínű hogy a fényképezők nincsenek jobban támogatva.

Gondolom tudod, hogy a graphics/libgphoto2 segítségével elég sok USB-s
digikam kezelhető. A nagyobb baj, hogy a parancssori kliense, a
graphics/gphoto2 tud ugyan --capture-image, meg --capture-movie, meg
--capture-audio parancsot; természetesen letölteni is lehet (meg
letörölni) a képeket (--get-file=XXX; --get-all-files;
--delete-file=XXX; --delete-all-files parancsok) a gépből, csak éppen
ezt a capture funkciót nem tudom melyik géppel támogatja. (Amikor
utoljára néztem, az én Kodakjaim nem.) Szóval ebben az irányban el lehet
indulni keresgélni, ha ez elég.

> történni, ha egyszerre több kamerát kötök rá? A FreeBSD az összeset

Digifényképezőgéppel nincs gond, azt ugyan nem tudom mennyit bír, én
kettőt egyszerre használtam gond nélkül.

> látni fogja? Esetleg van valakinek működő webcam FreeBSD alatt? Milyen
> típust ajánlotok?

http://www.medias.ne.jp/~takam/bsd/NetBSD.html
oldalt már nézted? Az ott szereplők közül pár meghajtó a FreeBSD
ports-ban is benne van (graphics/qcamview ; graphics/snx101util ;
graphics/spcaview). Az utóbbi lehet izgalmas, mintha baromi sok SPCA
csippes kamera lenne. Javasolni nem tudok, kb 1/2 - 1 éve vagy 5-öt
kipróbáltam a gagyibbak közül, és vagy a szoftvervolt kezelhetetlenül
szar, vagy a ketyere adott valami elképesztően szar képet. Szóval én
inkább a digifényképező irányába mennék :-)

> 2. Az X terminálokat is kellene monitorozni. Úgy mint pl. vnc-vel. Bele
> lehessen nézni a képernyőkbe. Látni szeretnénk hogy ki mit csinál. A
> port-ok között nem találtam igazi spyware-t. Persze VNC van, de azt ki
> lehet kapcsolni. Nekem olyan kellene, ami mondjuk xdm-ből (gdm-ből)
> alapból elindul, nincs ablaka, és a user nem tudja kilőni. Van olyan
> program ami ezt tudja?

VNC-ből két lehetőséged van.
a) Az eredeti VNC (net/vnc), ha _nem_ WITHOUT_SERVER paraméterrel
fordítod, akkor csinál egy vnc.so X-szerver extension-t, amit simán az X
konfigjából default be tudsz tölteni. Ezt uzért nem sok felhasználó
fogja unload-olni.
b) Vagy használod a net/x11vnc-t, amivel rá tudsz csatlakozni bármikor a
futó X szerverre.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!';IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ