[BSD] hw monitor

Kollar Csaba csaba.kollar at enternet.hu
2006. Okt. 19., Cs, 01:26:40 CEST

Egy "uj" alaplapot (ASUS cur-dls) szereltem a jatszos gepembe
(FreeBSD 6.2-PRE.). Gondoltam monitorozok majd venti fordulatszamot
meg  procihomersekletet jol, a megszokott modon, mbmon -al (2.05). Ugy ket
napig ment is a dolog, aztan egyik reggel egy halom level fogadott a
cron -tol (5 percenkent fut le az mbmon -os adatgyujto script) miszerint:

ioctl(smb0:open): No such file or directory
No Hardware Monitor found!!
InitMBInfo: Bad file descriptor

mbmon -d -re:

ioctl(smb0:open): No such file or directory
SMBus[ServerWorks(ServerSet Chipset)] found, but No HWM available on it!!
No Hardware Monitor found!!
InitMBInfo: Bad file descriptor

Elloptak ejszaka a szenzorokat az alaplaprol? :)) Googliztam
kicsit, talaltam is mindenfele otletet az smbus beizzitasara,
forditottam uj kernelt az smbus -os device -okkal, de sajnos nem
mukodik, a /dev/smb0 sem jon letre, es a dmesg -ben sincs nyoma
annak hogy talalt volna smbus device -ot. Lehet hogy total mellekvaganyon
vagyok mert mindenfele extra parameter meg smbus -ozas nelkul ment vagy 48
orat az mbmon, majd a fenti hibauzenettel elhasalt. Tehat egyszer mar mukdott.
Reboot megvolt, semmi hatasa. Latott mar valaki ilyet? Letezhet az hogy
csak ugy bedoglott az "lmchip" az alaplapon es minden mas tokeletesen
mukodik? HW reset es aramtalanitas meg nem volt ugyan, de
nehogymar... :) Ja, es lmmon -al is hasonlo az eredmeny.

--
Chal