[BSD] Duplikalt allomany szures

SZTANKAY, Zsolt stan at mail.datanet.hu
2006. Okt. 16., H, 13:50:29 CEST

Sziasztok!

Nem konkretan BSD-s a problema, bar egy FreeBSD 6.1-p10-rol van szo, de
a ports allomanyt lehet nalam jobban ismeritek, igy hozzatok fordulok.

Mivel tudnam gyorsan a duplikalt allomanyokat kiszurni? Neten kerestem,
nem talaltam sokat.

Ports-bol probaltam az fdupes, filedupe es dupfind programokat. Nagyon
jok, megtalaljak es kiirjak, egy problemam van veluk a forrasaik es a
sebesseg alapjan, hogy a megadott konyvtarakban az *osszes* allomanyhoz
generalnak ellenorzo szamot es az alapjan szurnek, tehat botranyosan lassuk.

En olyat keresek, amelyik gyujt, meret alapjan szur, parokat allit es
utana hasonlitja ossze oket. Magyaran ha van 200 darab meretben 1
bajttal eltero 1 gigas allomanyom, akkor ne 200 gigahoz generaljon
ellenorzo szamot, majd utana rajojjon, hogy ezek nem duplikatumok a
mereteik miatt, hanem lassa, hogy a 200 allomany kulonbozo meret es ne
generaljon hozzajuk ellenorzo szamot es jelezze, hogy nincs duplikatum.

Persze az mar csak hab lenne a tortan, ha adatbazisban tarolna (ebben az
esetben oke, keszitsen ellenorzo szamokat) es valasztani lehetne, hogy
onnan is nezze vagy ne. Az altalam talaltakban van olyan, amely a forras
alapjan adatbazisozik, de valojaban nem teszi, illetve van amely
atmeneti, csak arra a session-re vonatkozo gdbm adatbazist csinal, hogy
abban gyorsabban keresse a duplikatumokat.

Remelem ertheto voltam a problemaval kapcsolatban.

Zsolt