[BSD] Milyen CPU folytatása - a nagy szívás

Jozsef Vas vj at kozpont.ommf.hu
2006. Okt. 12., Cs, 20:44:44 CEST

 Hello!

Először is bocs, hogy két nap után reagálok, de tegnap nem volt módom, és most tisztázódot

> Erre gondolsz?
> $ dmesg
> bge0: <Broadcom BCM5751 Gigabit Ethernet, ASIC rev. 0x4001> mem
> 0xf0400000-0xf040ffff irq 17 at device 0.0 on pci64
>
> Mhelyen HP Compaq dc7100CMT 5.3-as FreeBSD-vel, otthon dc5100 (asszem)
> 6-ossal. Megy szépen.

Igen, akkor erre gondoltam - tévesen.
Mivel ez a gép nem dc7100-as, hanem cd7600-as, ezért nem BCM5751, hanem BCM5752 van benne.
A FreeBSD 6.0 és 6.1 ezt nem ismerte, a 6.1 BCM5751-nek ismerte fel, és természetesen nem működött.
(ezért gondoltam, hogy az a chip van benne, csak a driver rossz)
Win driver persze volt, és a Suse Linux is jól kezelte. (ez utóbbiból is láthattam volna a típust)
A türelem persze most is megtermelte a maga rózsáját, a 6.2 Beta már tudja használni.
Kár, hogy fél év eltelt közben.

> Annyit elárulhattál volna, hogy melyik verziót telepítése nem sikerült?
Bocs, de most pótoltam.:)

>rettenetes extrakiadas egy nemszutyok halokartya  beszerzese
Ne haragudj, de:
1. Azt hiszem, hogy egy meglehetősen erős és márkás gép beépített gigabites hálókártyája nem szutyok.
    Nem attól szutyok valami, hogy nincs még hozzá FreeBSD driver.
2. Nem hiszem, hogy kívánatos módszer lenne egy sorozat gépbe a beépítettnél gyengébb hálókártyát barkácsolni csak azért, mert nincs hozzá driver.
    Ezt a módszert megkerülő megoldásként egy gépen, otthon ki lehet próbálni, de komoly helyen nem megoldás.
3. Ne turkáljunk egymás zsebében, nem tudhatjuk, kinek mi a "rettenetes extrakiadás".
4. Mint említettem, nem volt a dolog létfontosságú.

Üdv.:
V.J.