[BSD] corrupted ports tree?

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Nov. 30., Cs, 16:13:02 CET

> Egyébként pl az openldap verziót úgy tudod lefixálni, hogy a kívántat
> felteszed, és aztán az /etc/make.conf-ba beírod, hogy
> WANT_OPENLDAP_VER?=xx ahol xx az openldap verziója, a port nevében is
> benne van (pl openldap23-client stb) és akkor azontúl minden port azt az
> openldap-ot fogja használni. A packages esetében nem vagyok ebben
> biztos teljesen... de elvileg ott is kellene.
>
> Eléggé sok ilyen változót lehet találni a ports(7) man oldalon.

Na jó, most mi van akkor, ha package-ből akarom föltenni?

messias# pkg_add -r openldap22-client
Fetching
ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/i386/packages-6.1-release/Latest/openldap22-client.tbz...
Done.
pkg_add: package 'openldap-client-2.2.30' conflicts with
openldap-client-2.3.30
pkg_add: please use pkg_delete first to remove conflicting package(s) or
-f to force installation
messias# pkg_delete openldap-client-2.3.30
pkg_delete: package 'openldap-client-2.3.30' is required by these other
packages
and may not be deinstalled:
firefox-2.0_2,1
gconf2-2.16.0
gnome-desktop-2.16.2
icewm-gnome-1.2.28_1
libgsf-1.14.3
librsvg2-2.16.1
metacity-2.16.3
samba-3.0.23c_2,1
messias#

Ez így elég gáz. A make.conf nincs hatással a pkg_add -ra. Esetleg
próbálkozzak ezzel:

pkg_add -fr gnome2

Nem merem! :-) Félek ha nem sikerül akkor mindent össze fog szemetelni.
A gnome2-ben nagyon sok csomag van ami openldap22-client -et akar.
Valószínűleg nem működne openldap23-client -tel. Mit lehet tenni?

Egyébként nem értem, hogy ha egy program az openldap22-client -et akarja
használni, akkor mért nem a 2.2 verzióhoz tartozó .so állományt tölti
be? Mert akkor nem lenne conflict a 2.2 és a 2.3 között, és mindenki
boldog lenne. Vagy a memória nem? :-)

  Laci