[BSD] Amatőr FreeBSD kérdések

Csaba Molnar csabamolnar at gmail.com
2006. Május. 16., K, 03:03:37 CEST

> Viszont gyorsan tanulok. Ha nem használom élesben, akkor nem is fogok
És tapasztalatom szerint a BSD gyorsan tanulható - sokkal áttekinthetőbb és
érthetőbb a dokumentációja (mint az általam kipróbált linux disztribeké).

Ha adhatok egy tanácsot: használd inkább a pf tűzfalat. Alapfunkciókhoz elég
csak a modul betöltése, egyébként a man page-ben ott van hogy mi kellhet még.
Utasításokat itt találsz: www.openbsd.org/faq/pf/  A pf nekem könnyebb volt,
ráadásul így többé kevésbé az openbsd-és tűzfalakhoz is érteni fogsz.

Apache indulás: nekem volt ilyen, de valamit én szúrtam el (a httpd.conf-ban).
Nézd meg az error log-okat a /var/log-ban (nálam talán az ssl modullal volt
gond, de már nem emlékszem, hogy mi).

Ezenfelül nézd meg a handbookot - legjobb dokumentáció a szabad oprendszerek
között (szerintem). Konfigurációs mintafájlokat (sok kommentel)
az /etc/defaults, a /usr/share/examples valamint
ay /usr/local/share/examples-ben találsz.

Üdv.