[BSD] mouse

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2006. Júl. 6., Cs, 12:14:21 CEST

Szilágyi Dániel írta:
> Hello
>
> Föltelepítettem egy freebsd 6.1-et deh olyan problémám támadt, hogy a
> pc-be be van dugva egy sima vezetékes samsung és egy microsoft wireless
> egér, deh csak a vezetékes samsung működik . A microsoft-os egérbe pedig
> sehogy nem tudok életet lehelni . Próbáltam már , hogy kihúzom a
> másikat , deh akkor meg az xorg döglik meg.
> Elvileg a /dev/uhid0 -án kéne lennie , de a moused parancsra ezt adja:
>   moused: unable to get status of mouse fd: Invalid argument
>   moused: cannot determine mouse type on /dev/uhid0
> [...]

A FreeBSD tud több egeret kezelni párhuzamosan, feltéve, hogy
mindegyikhez fut külön-külön moused. Az X ezen keresztül használja őket
(azaz mouse protocol auto - vagy sysmouse, eszköz /dev/sysmouse az
xorg.conf-ban). Viszont mivel induláskor csak egy egeret kezel
(valamilyen precedenciasorrend alapján kezeli a
soros/ps2-s/usb-s/bluetooth-os példányokat), érdemes indulni a
drótossal, és utólag beledugni - izé elérhetővé tenni - a wireless-t.
Állítsd le az usbd-t (amúgy is elavult, ezért érdemes kikonfigurálni);
sőt egy rövid időre a devd-t is, és nézd meg úgy, hogy milyen eszközként
jelenik meg. uhid0, mint mondod. Ezek után kézzel próbálj meg moused -et
indítani valahogy így:
moused -t auto -p /dev/uhid0
Ha megtaláltad a hiba okát, nézd meg a /etc/devd.conf -ban hogy milyen
módon indítja a devd a moused -et. Javítsd ki, indítsd újra a devd-t és
kész (amúgy én nem szeretem piszkálni a rendszer konfigokat, főleg ha
van másik lehetőség, ezért mkdir /usr/local/etc/devd ; vi uhid.conf és
ide tedd a szükséges beállításokat. A fájlnévnek akarmi.conf -nak kell
lennie.) Amúgy valami egyéb lesz a bibi, ugyanis tudtommal ums-ként és
nem uhid-ként kéne felismerni. Be van töltve az ums kernel modul?
Esetleg ez nem egy vezeték nélküli egér bill-kombó? Mintha nem tudná,
vagy csak trükkösen az ilyen USB-kombókat kezelni a FreeBSD.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ui: tudom, hogy nem dob fel, de van pár kitüntetett ps/2-s egér is, amit
nem szeret a FBSD.

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!';IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ