[BSD] user-friendly mount mint user

Ádám Szilveszter sziszi at c2.hu
2006. Jan. 17., K, 11:33:57 CET

Szia!

Zahemszky Gábor said:

> [...]
>
> 1) Nekem a legkényelmesebbnek az automounter használata tűnik.
> Hátrányai: még egy (amd) plusz szolgáltatásnak kell futnia (igazából
> kettő, mert ha más miatt nincs, akkor kell az rpcbind is). Az rpc
> miatt
> sajnos kívülre is nyitni kell portot (az rpcbind van olyan
> uninteligens,
> hogy nem tud egyedül a 127.0.0.1 -re bindolni; évekkel ezelőtt láttam
> valahol patch-et a dologra, de nem tudom hol van, és azóta se került
> be
> a rendszerbe ki tudja miért). Az amd-vel figyelt könyvtárakhoz pedig

Igen, en is elkezdtem az amd-vel foglalkozni, mert ez tunt meg a
legjarhatobbnak... koszi a peldakat, hasznositom majd oket. Tuzfal meg
amugy is van a gepen.

> (Mellesleg ezzel
> lesz
> a legnagyobb szívás, eddig láttam olyan PD-t, ami (az én gépemen) da2
> -ként, olyat amelyik da2s1-ként, olyat ahol da2s2-ként, és olyat is,
> ahol da2s4-ként lehetett hivatkozni a rajta levő win/dos partícióra.
> (Ebből a da2 -t asszem devfs-sel már nem lehetne elérni, de a franc
> emlékszik rá)

Szerencsere itt csak korlatozott szamu pd fog elokerulni igy ez
menedzselheto. (remelhetoleg)

> 2) Egy másik lehetőség az usbd.conf használata, ami (ha jól tudom) épp
> az elavulás irányába megy. Ott ugyanis az attach/detach művelethez
> parancsot is fűzhetsz - ezt én a devfs.{conf,rules}-ben nem találtam,
> hogy hogyan lehet megcsinálni (ha valaki tudja, ne, kíméljen!).

*Elvileg* a devd.conf (action sor), de az csak a felcsatolasra jo,
mivel a BSD meg mindig elpanikol ha eloszor huzod ki a pd-t es utana
kiserli meg umountolni :-)

C2 MAIL: A nagy levelez-Ő.  http://mail.c2.hu